Web Analytics

Web Analytics je ako digitálne lupenie pre webové stránky. Pomáha vám pochopiť, ako ľudia interagujú s webovou stránkou, ktoré časti sú populárne a ako sa tam dostali na prvom mieste. Analýzou týchto údajov môžu vlastníci webových stránok a tvorcovia vylepšiť, zvýšiť spokojnosť používateľov a zvýšiť úspech stránok.

Nástroje webovej analýzy, ako napríklad Google Analytics, zhromažďujú informácie o každej návšteve, napríklad ktoré stránky boli prezerané, ako dlho niekto zostal a či klikol na akékoľvek odkazy. Tieto nástroje tiež zhromažďujú údaje o návštevníkovi, napríklad o jeho umiestnení, zariadení, ktoré používajú a ako našli webovú stránku (prostredníctvom vyhľadávacích nástrojov, sociálnych médií alebo priame písanie adresy URL).

Tieto informácie pomáhajú vlastníkom webových stránok robiť lepšie rozhodnutia. Napríklad, ak uvidia, že veľa používateľov odchádza po návšteve konkrétnej stránky, môžu zlepšiť jej návrh alebo obsah. Alebo, ak si všimnú, že mnohí návštevníci pochádzajú zo sociálnych médií, mohli by sa viac zamerať na propagáciu svojich stránok. Web Analytics je kľúčovou súčasťou zvyšovania príjemnejších a užitočných webových stránok pre všetkých.

 

Späť do slovníka pojmov

 

Poznáte tiež...?

 

JavaScript je programovací jazyk, ktorý sa používa pre tvorbu webových stránok. Patrí medzi takzvané klientske skripty - to znamená, že beží na strane klienta, teda vo webovom prehliadači a až po stiahnutí do počítača....

Čítať ďalej

Web Scraping sa vzťahuje na proces automatického extrahovania údajov z webových stránok. Zahŕňa použitie softvérového nástroja, známeho ako škrabka na zhromažďovanie a analýzu kódu webových stránok HTML s cieľom extrahovať informácie, ako sú text, obrázky a odkazy. Podniky...

Čítať ďalej

HTML5 je posledná verzia značkovacieho jazyka HTML, ktorý slúži pre tvorbu webových stránok. Kým HTML je všeobecne značkovací jazyk, HTLM5 je jeho konkrétna špecifikácia. Táto špecifikácia bola vydaná...

Čítať ďalej