Extensible Markup Language (XML)

Rozsiahle jazyk značky (XML) je programovací jazyk, ktorý sa používa na ukladanie a výmenu údajov medzi rôznymi softvérovými aplikáciami. Je to ako súbor pokynov, ktorý hovorí rôznym aplikáciám, ako porozumieť a interagovať s informáciami.

XML sa často používa na ukladanie a prenos údajov medzi webovými aplikáciami, ako sú internetové obchody, platformy sociálnych médií a vyhľadávacie nástroje. Poskytuje štandardizovaný spôsob opisu údajov, čo uľahčuje rôznym aplikáciám porozumenie a používanie rovnakých informácií.

XML je navrhnutý tak, aby bol flexibilný a rozšíriteľný, čo znamená, že dokáže zvládnuť mnoho rôznych typov údajov a dá sa prispôsobiť zmenám potrieb. Používa značky na definovanie dátových prvkov podobných HTML, čo pomáha organizovať a štruktúrovať údaje zmysluplným spôsobom.

Jednou z výhod XML je jej kompatibilita s inými programovacími jazykmi a systémami. Môže byť ľahko integrovaný do existujúcich softvérových aplikácií a môže sa použiť s mnohými rôznymi typmi databáz, programovacích jazykov a operačných systémov.

XML sa tiež ľahko učí a používa, s mnohými zdrojmi dostupnými online pre začiatočníkov. Je to skvelý jazyk pre každého, kto má záujem o vývoj alebo programovanie webových stránok všeobecne.

Celkovo je XML výkonným a univerzálnym nástrojom na ukladanie a výmenu údajov medzi rôznymi aplikáciami. Je to kľúčová súčasť moderného vývoja webových stránok a základná zručnosť pre každého, kto má záujem o vytváranie inovatívnych a efektívnych softvérových aplikácií.

 

Späť do slovníka pojmov

 

Poznáte tiež...?

 

Ransomware je záškodný malware program, ktorý zablokuje súkromné dáta užívateľov a žiada výkupné. Výmenou za požadovanú sumu by mal užívateľ dostať kľúč, ktorý zablokovaná dáta...

Čítať ďalej

PING čiže Packet Internet Groper je laicky označovaný ako odozva a jeho hodnoty sú udávané v tisícinách sekundy. Ide o softvér, ktorý periodicky odosiela datagramy a očakáva odozvu protistrany - tú potom vyjadrí hodnotou,...

Čítať ďalej

Automatizácia marketingu je ako mať robotického kamaráta, ktorý vám pomôže ľahšie a rýchlejšie vykonávať vaše marketingové úlohy. Je to spôsob, ako používať technológiu na automatické spracovanie marketingových vecí, ako je odosielanie e -mailov, uverejňovanie príspevkov...

Čítať ďalej