Denial of Service (DoS)

Denial of service (DOS) je typ kybernetického útoku, ktorého cieľom je narušiť alebo zakázať webovú stránku, server alebo sieť tým, že ju prekonajú prenosom alebo požiadavkami. Je to ako digitálna dopravná zápcha, ktorá bráni legitímnym používateľom v prístupe k cielenému zdroju.

Útoky DOS sa môžu vykonávať rôznymi spôsobmi, napríklad zaplavenie servera s príliš veľkou návštevnosťou, využívaním zraniteľností v softvéri alebo hardvéri alebo pomocou botnetov na spustenie koordinovaných útokov.

Cieľom útoku DOS je, aby cieľový zdroj nie je k dispozícii pre svojich zamýšľaných používateľov, čo môže mať vážne následky pre podniky, organizácie a jednotlivcov. Napríklad útok DOS na bankovej webovej stránke by mohol zabrániť zákazníkom v prístupe k ich účtom alebo vykonávaním transakcií, čo by vedie k finančným stratám.

Prevencia útokov DOS zvyčajne zahŕňa implementáciu bezpečnostných opatrení, ako sú brány firewall, systémy detekcie narušenia a vyrovnávače záťaže. Je tiež dôležité pravidelne aktualizovať softvér a hardvér na riešenie akýchkoľvek známych zraniteľností.

Útoky DOS sú nezákonné a môžu viesť k vážnym právnym dôsledkom pre tých, ktorí ich vykonávajú. Je dôležité si uvedomiť riziká kybernetických útokov a podniknúť kroky na ochranu seba a svojich zariadení pred poškodením.

 

Späť do slovníka pojmov

 

Poznáte tiež...?

 

Streamovanie je spôsob, ako sledovať alebo počúvať niečo online bez toho, aby ste si ho museli najskôr stiahnuť. Je to ako pozerať film na Netflix alebo počúvať hudbu na Spotify. Môžete niečo sledovať alebo počúvať okamžite, bez toho, aby ste museli čakať, až si ho stiahne....

Čítať ďalej

Cache je označenie pre vyrovnávaciu pamäť, vyrovnávacia pamäť - najčastejšie počítača alebo internetového prehliadača. Pojem sa prvýkrát objavil už v polovici 60. rokov 20. storočia. V oboch prípadoch je cieľom cache zrýchliť...

Čítať ďalej

Chatbot je ako digitálny kamarát, s ktorým môžete viesť konverzáciu prostredníctvom textu alebo hlasu. Je to počítačový program navrhnutý tak, aby interagoval s ľuďmi, porozumel ich otázkam alebo príkazom a poskytoval užitočné odpovede. Predstavte si, že máte priateľa robota,...

Čítať ďalej