Data Warehousing

Data warehousing je proces zhromažďovania, ukladania a správy veľkých údajov v centralizovanom úložisku na účely analýzy a prijímania rozhodnutí na základe týchto údajov.

Dátový sklad je databáza, ktorá je špeciálne navrhnutá na spracovanie veľkých objemov údajov a na podporu zložitých analytických dopytov. Kombinuje údaje z rôznych zdrojov, ako sú transakčné databázy a externé zdroje, do jediného zjednoteného pohľadu, ktorý sa dá použiť na obchodné informácie a rozhodovanie.

Dátové skladovanie zahŕňa proces nazývaný extrakt, transformácia, zaťaženie (ETL), kde sa údaje extrahujú z viacerých zdrojov, transformované do štandardizovaného formátu a načítané do dátového skladu. Akonáhle sú údaje v sklade, možno ich analyzovať pomocou rôznych nástrojov a techník, ako sú ťažba údajov, vykazovanie a vizualizácia.

Dátové skladovanie je pre organizácie dôležité, pretože poskytuje jediný zdroj pravdy pre obchodné údaje, čo im umožňuje robiť informovanejšie rozhodnutia na základe presných a včasných informácií. Umožňuje tiež organizáciám identifikovať trendy a vzorce v údajoch, ktoré nemusia byť zrejmé v jednotlivých zdrojoch údajov.

Celkovo je dátové skladovanie kľúčovou technológiou pre organizácie, ktoré potrebujú spravovať a analyzovať veľké objemy údajov. Umožňuje im získať prehľad o svojich obchodných operáciách a robiť lepšie rozhodnutia na základe týchto údajov.

 

Späť do slovníka pojmov

 

Poznáte tiež...?

 

Endomondo je jednou z najobľúbenejších športových aplikácií, ktoré monitorujú pohybové aktivity - meria rýchlosť, vzdialenosť, spálené kalórie a ďalšie hodnoty. Endomondo umožňuje zvoliť...

Čítať ďalej

Protokol Hypertext Transfer Protocol (HTTP) je spôsob, ako počítače navzájom komunikovať cez internet. Je to ako jazyk, ktorý používajú na vzájomné porozumenie. Keď do prehliadača zadáte adresu webovej stránky, váš počítač odošle požiadavku na server, kde je webová stránka...

Čítať ďalej

Automatizácia marketingu je ako mať robotického kamaráta, ktorý vám pomôže ľahšie a rýchlejšie vykonávať vaše marketingové úlohy. Je to spôsob, ako používať technológiu na automatické spracovanie marketingových vecí, ako je odosielanie e -mailov, uverejňovanie príspevkov...

Čítať ďalej