Web Analytics

Web Analytics je ako digitálne lupenie pre webové stránky. Pomáha vám pochopiť, ako ľudia interagujú s webovou stránkou, ktoré časti sú populárne a ako sa tam dostali na prvom mieste. Analýzou týchto údajov môžu vlastníci webových stránok a tvorcovia vylepšiť, zvýšiť spokojnosť používateľov a zvýšiť úspech stránok.

Nástroje webovej analýzy, ako napríklad Google Analytics, zhromažďujú informácie o každej návšteve, napríklad ktoré stránky boli prezerané, ako dlho niekto zostal a či klikol na akékoľvek odkazy. Tieto nástroje tiež zhromažďujú údaje o návštevníkovi, napríklad o jeho umiestnení, zariadení, ktoré používajú a ako našli webovú stránku (prostredníctvom vyhľadávacích nástrojov, sociálnych médií alebo priame písanie adresy URL).

Tieto informácie pomáhajú vlastníkom webových stránok robiť lepšie rozhodnutia. Napríklad, ak uvidia, že veľa používateľov odchádza po návšteve konkrétnej stránky, môžu zlepšiť jej návrh alebo obsah. Alebo, ak si všimnú, že mnohí návštevníci pochádzajú zo sociálnych médií, mohli by sa viac zamerať na propagáciu svojich stránok. Web Analytics je kľúčovou súčasťou zvyšovania príjemnejších a užitočných webových stránok pre všetkých.

 

Späť do slovníka pojmov

 

Poznáte tiež...?

 

Protokol RFB (Remote framebuffer) sa používa pre systémy, ktoré používajú okná a pracujú teda v grafickom režime. Ide o jednoduchý protokol, ktorý zaisťuje vzdialený prístup ku grafickému užívateľskému...

Čítať ďalej

Webová stránka je digitálny dokument, ktorý si môžete pozrieť na internete pomocou webového prehľadávača, ako je Chrome, Firefox alebo Safari. Považujte internet ako na masívnu knižnicu a každá webová stránka je ako knižná stránka v nej. Webové stránky sa vytvárajú pomocou...

Čítať ďalej

Vyhľadávací nástroj je užitočný nástroj na internete, ktorý vám pomôže nájsť informácie, ktoré hľadáte. Je to ako digitálny detektív, ktorý vyhľadáva milióny webových stránok, aby vám poskytol najlepšie výsledky súvisiace s vaším dotazom. Ak do vyhľadávacieho...

Čítať ďalej