E-commerce

Elektronický obchod, skratka pre elektronický obchod, je proces nákupu a predaja výrobkov alebo služieb cez internet. Umožňuje ľuďom nakupovať online a podniky predávať výrobky a služby zákazníkom na celom svete.

Elektronický obchod môže mať mnoho podôb vrátane internetových obchodov, trhov a aukčných stránok. Zákazníci môžu prezerať produkty a zadávať objednávky pomocou počítača, tabletu alebo smartfónu. Platba sa zvyčajne uskutočňuje online pomocou kreditnej karty alebo iného spôsobu digitálnej platby.

Pre podniky ponúka elektronický obchod spôsob, ako osloviť globálne publikum a zvýšiť predaj bez potreby fyzických obchodov alebo predajných pracovníkov. Umožňuje tiež podnikom automatizovať mnoho aspektov predajného procesu, ako je správa zásob a preprava.

Elektronický obchod sa v posledných rokoch stal čoraz populárnejším, pričom čoraz viac ľudí nakupuje online z hľadiska pohodlia a širšiu škálu možností. Stala sa tiež dôležitou súčasťou globálnej ekonomiky, pričom predaj elektronického obchodu každý rok dosahuje bilióny dolárov.

Celkovo je elektronický obchod pohodlným a efektívnym spôsobom nakupovania a predaja produktov a služieb cez internet. Ponúka celý rad výhod pre podniky a spotrebiteľov a mení spôsob, akým nakupujeme a podnikáme.

 

Späť do slovníka pojmov

 

Poznáte tiež...?

 

Uniform Resource Locator (URL) je typ webovej adresy, ktorá identifikuje umiestnenie webovej stránky alebo iného zdroja na internete. URL sa používajú na prístup na webové stránky, obrázky, videá a ďalšie typy obsahu na internete. URL sa zvyčajne skladá z niekoľkých komponentov...

Čítať ďalej

JavaScript je programovací jazyk, ktorý sa používa pre tvorbu webových stránok. Patrí medzi takzvané klientske skripty - to znamená, že beží na strane klienta, teda vo webovom prehliadači a až po stiahnutí do počítača....

Čítať ďalej

Content delivery network (CDN - sieť na doručovanie obsahu) je skupina serverov rozprestieraných po celom svete a spolupracuje na tom, aby internet bol rýchlejší a efektívnejší. Predstavte si, že ste v závode a musíte získať informácie (napríklad web alebo video) z bodu A do bodu B...

Čítať ďalej